en fredag

 
 
 
 
 
förra fredagen vaknade jag till SOL och perfekt höstväder. kändes otroligt bra med tanke på att jag gjort planer med fessan att knata runt på stan en stund på eftermiddagen!!
 
 
 
 
 
 
 
 
men först: dagens viktigaste mål: frukost. jag har upptäckt knäckebröd. och keso. och även vilken god kombo det är. har även upptäckt oatlys ikaffe! vilken jävla grej! gillar kaffe med mjölk men kaffe med ikaffe är då svårslaget. tipstips!
 
 
 
 
 
 
 
 
mamma fick nya skor av mig och min bror i födelsedagspresent, dock var pepsi den som blev gladast för nya skor betyder ny skokartong att sova i/klösa sönder. nöjd och sötast i sverige.
 
 
 
 
 
 
 
 
sprang till ersättningsbussen och mötte fessan i sundbyberg. där kom vi på att när solen går ner blir det mörkt och kallt och det gör den ju tidigt såhär års, så vi åkte till mall of scandinavia istället för till stan. gick i typ tre affärer men hittade ingenting vettigt så åkte vidare mot fridhemsplan och veronicas lägenhet där middagsdejt med några ladies var planerat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
men först! fikastopp! vi båda kände att det var dags för en bulle eller två och var påväg till 7eleven för att köpa bulle+kaffe för en billig peng och gick förbi fabrique. bytte ut billig peng mot överdrivet gott vilket kändes otroligt rimligt. har du aldrig ätit en bulle från fabrique så snälla gör det för det finns inga bullar i världen som är lika saftiga och mjuka men ändå krispiga som deras. snälla unna dig du kommer inte ångra det lovar.
 
 
 
 
 
 
 
 
väl framme i veronicas lägenhet sliceade vi upp rotfrukter och sallad, veronica marinerade kött och jag slängde fram quornschnitzlar. fessan öppnade vinflarran och narin åt upp godispåsen innan maten var klar :)) åt och drack och babblade som vi tjejor kan bäst. narin lämnade oss först och här någonstans började resterande av oss dansa till abba och kleta på mer smink på varandra. till sist bokade jag fessan och veronica en uber och kramade emma hejdå.
 
 
 
 
 
 
 
 
mötte upp en kollega till veronica och hans lagkompisar, dansade oss svettiga och rökte lungorna trötta innan vi tog uber hem igen och tokdäckade. hade nästan lite fjärilar i magen när jag somnade för dagar och kvällar som dessa är bland det bästa och finaste jag vet. hoppas ni också får somna med sånna fjärilar i magen ibland

allmänt | |
Upp