tvåtusensjutton

 
 
 

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Jag blev äntligen vegetarian på heltid, har velat så himla länge men har liksom inte kunnat sluta äta kött pga gott ju. Men så i somras tappade jag suget efter kött och så var det med det. Så nöjd över mig själv för det må jag säga.

Jag flyttade hemifrån och till ett annat land på samma gång. Nytt jobb som dessutom är mitt första heltidsjobb. Så jävla stolt över mig själv för detta. Att jag gjorde det. Och att jag gjorde det själv. Hejja mej rå.

Och så en hel del smågrejor såklart. Typ som att äta ananas på pizza, klippa och färga håret hos en frisör, sprungit en mil, bytt jobb två gånger på tio månader, druckit rödvin och faktiskt tyckt om det, klippt håret axellångt (okej hade det som liten men tänker liksom i “vuxen” ålder), gått ut på en istäckt sjö, sett Banks och The Weekend live, gått på begravning, sett Coldplay live på Ullevi och styrt ihop en beerpong-turnering på min baksida.

 
 
 

Vilka länder besökte du?
Andades alpluft i Italien med päronen i en vecka. Delade lägenhet med Fessan och åt kopiösa mängder melon under fem dagar i Barcelona. Sen flyttade jag till Österrike.

 

En mobilanteckning:

 

Vilket datum från 2017 kommer du alltid att minnas?
21 November, då jag lämnade Sverige, men annars går det mesta liksom ihop till ett enda blurr. Tyvärr.

 

En gång du grät:
I en varm famn efter samtalet från mamma med besked om att farfar gått bort.

 

 
 
 

Vad är din största karriärsmässiga framgång? Och din största framgång privat?
Slår ihop detta pga ganska obvious; flytten. Hehe.

 

 

Bästa läsupplevelse?
Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri, Det handlar om dig av Sandra Beijer & Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson.

Bästa tv-serie?
SHADOWHUNTERS (!!), Stranger things, Skam och Atypical. Finns ju så många fler men dessa var bäst i år tror jag. Och Grey’s Anatomy säsong tvåhundra.

Bästa film?
To the bone och American assassin. Lätt.

 
 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017?
A world alone med Lorde, Help me lose my mind med Disclosure och London Grammar, Strong, Shyer, Metal & Dust och Oh Woman Oh Man med London Grammar, A Violent Noise med The xx, Be the one med Dua Lipa, Lämna han med Cherrie och typ allt av Parham. Och så jäkla himla sjukt många fler. Kan rabbla i en evighet.

 

 
 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
SÅ svårt att bestämma mig över detta för det har gått så himla mycket upp och ner. Dock så är så mycket från detta år mest som en tjock dimma i huvet, så måste nog säga ledsnare. Men sjutton har haft sina toppar också, inte bara fällt ledsna tårar trots allt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat, sagt ifrån, varit ärlig mot mig själv, kämpat.

 

 
 
 

Den maträtt du åt oftast 2017?
Maträtt ocn maträtt, men avokadomackor (lol), melon och salami. Typ så. NOM.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag åt frukost med mamma och pappa vid köksbordet, fick en parfym av farmor som jag önskat mig och åkte till jobbet nysprayad. Kvällen spenderade jag i stallet med mamma och tanterna (hehe), klappade på finaste filuren och njöt av doften. På ett ungefär.

 

 
 

Högsta önskan just nu?
Att 2018 blir gladare och typ tar mig med storm. Något sådant.

Vad fick dig att må bra?
Mina VÄNNER och min FAMILJ. Och hästarna. Har kommit så himla nära några av mina vänner detta år och det har varit så jävla fint. Fått lite bättre relation med pappa och kramats mycket med mamma. Hon har torkat många tårar från mina kinder detta år. Bästa mamma.

 

 
 

Vad är du mest stolt över?
Mig själv i allmänhet? Typ. Att jag tog tummen ur röven och gjorde något jag velat så länge. Och att jag klarade mig igenom (eller ja, kom halvvägs iaf) ännu en jädrigt jobbig och påfrestande period. Eller ja det kanske inte räknas alls med tanke på att jag fortfarande är ganska mitt uppe i det. Kanske kan jag läka helt under 2018 istället. Håll tummarna för mig, det kanske går ju.

allmänt | | Kommentera |
Upp