2016 jan-mars

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
januari
firade in det nya året med min dåvarande pojkvän tillsammans med våra gemensamma vänner i bålsta. det blev en omtumlande och förvirrande start på året och januari är bara någon slags dimma i huvudet egentligen. har inte mycket att säga alls förutom att jag var orimligt kär och kluven på samma gång. firade hans födelsedag genom att äta lyxfrukost med lyxbubbel trots att jag inte ens tyckte om varken amerikanska pannkakor eller bubbel då. men vad gör man inte för den man älskar egentligen. tog med honom på indisk tapas-middag och det är i princip det enda jag minns från januari detta år. och juste, så bowlade jag en kväll på oleary's med mina vänner som kom att betyda sinnessjukt mycket för mig detta år. som hjälpte mig upp ur skiten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
februari
gråtmånaden anlände. började nummer två med en åretripp där jag grät bakom skidglasögonen hela dagarna, tappade det mitt i lunchen och grät i mammas famn tills jag hade ont i hela kroppen och somnade av ren utmattning. gick och blev singel, dränkte sorgen i alkohol samma kväll och försökte dansa bort alla känslor på södra teatern. gick sådär. morgonen därpå åkte jag för att klappa min gamla pålle och blötte ner hans mjuka päls med saltvatten som bara vägrade sluta strömma ur mina tårkanaler. resten av månaden spenderades i sängen och jag tror inte jag ställde väckarklockan en enda gång förutom den dagen i veckan jag började tidigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
mars
åkte till alperna med mina föräldrar och andades luft jag saknat, stod på skidor från morgon till kväll, drack öl till lunchen i backen och blev lullig i en timma eller två, gick kalla promenader om kvällarna, fick panikattacker i sittliftar, sov middag varenda dag, drack fler spritzers än jag kan räkna till, njöt av alpsol och snö och gulaschsoppa och schnitzlar och kyla och täckbyxor och mamma och pappa och att få fly från verkligheten och hjärtekrossen en stund trots att det var där och lurade bakom varenda hörn. grät hela bilresan hem och när jag väl stod hemma på aprilvägen igen var jag trasigare än jag varit i hela mitt liv. här började mitt okontrollerbara festande och här kom mina vänner in i bilden och började pussla ihop mig till en hel människa igen. rädda mig från orimligt korkade beslut på fyllan och mata mig med sånt jag tycker är gott och kramas och lyssna på mitt hulkande i telefonen.
 
 
allmänt | | Kommentera |
Upp