sommartänk

 

i början av sommaren skrev jag i mina anteckningar att jag ska vara snäll mot mig själv och läka och lära mig hantera att vara ensam. skrev göra mer av: dricka vatten, gå promenader, sova naken, berömma mig själv, vara utomhus, ventilera. skrev göra mindre av: ha ångest, låta allt kretsa runt det, äta när jag är ledsen, stänga in mig, vänta. hur har det gått? ibland bra men oftast käpprätt åt helvete.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

att åka till barcelona var som att komma hem igen vilket fick mig att längta bort från sverige ännu mer. eller egentligen är det väl inte just sverige utan allt som gör ont på den här platsen, låt oss kalla det flyktbeteende för det är väl ändå precis vad det är. men ja, barcelona var fantastiskt.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

väl hemma kastades jag in i jobbkaos på en gång vilket var jäkligt skönt för att få tankarna på annat håll. lagade mycket mat då jag var ensam hemma i nästan tre veckor och åt mer och mer vegetariskt. började faktiskt promenera mer och dricka mer vatten också, men för det mesta flydde jag in i alkoholen precis som för ett och ett halvt år sen

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
har haft så himla roligt i sommar! åkt runt mycket faktiskt, sett nya grejor och testat på nya saker. försökt mig på att inte vara så rädd och kräsen och fyrkantig som jag kan vara. det har varit läskigt och spännande och extremt jobbigt men samtidigt väldigt roligt och förlösande på något sätt. har tänkt på det där att vara ensam men det är för jobbigt att ens tänka på egentligen så har istället bokat upp varenda lediga sekund i princip. omgivit mig av människor konstant och paniksmsat eller ringt någon för att jag bara. inte. klarat. av. att. vara. ensam. en. sekund. till. och det har väl funkat, till viss mån fast kanske inte alls egentligen för i slutändan har man ju bara skjutit upp det och så kommer det ikapp en ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MEN. om det är något jag alltid varit bra på så är det att sysselsätta mig och fly och trycka undan. fast vet ni vad. det räcker med sånt nu för det hjälper verkligen inte över huvud taget. det slutar bara med shopping som ångestdämpande som istället blir till ännu mer ångest när man kollar kontot och ser hur mycket man lyckats spendera på 48 timmar eller vad det nu kan vara. fast nu har jag iaf en jävligt nice garderob. alltid något.
 
 
 
 
 
 
 
 
poängen med det här är att jag haft en keff sommar med fina stunder och mycket känslor och att jag nu ska ta med mig listan jag skrev i slutet av maj, in i hösten. snart september och min månad och så mycket kul inbokat. ridningen ahar börjat igen och nu är måndagar veckans bästa dag igen. jag börjar mitt nya schema denna vecka och det känns SÅ bra trots att arbetsdagarna blir längre. att mörkret är påväg skrämmer mig inte längre och jag vet inte varför men tänker inte ifrågasätta tänker bara njuta av att det känns så. det gör så jädra ont överallt mest hela tiden men det finns enkla stunder också och de stunderna tänker jag njuta av. nu ska jag påbörja godisförbud igen för det börjar bli okontrollerat igen, ha en vattenflarra i väskan jämt och njuta av krispig septemberluft. fick en halsduk av fessan bara sådär förra veckan så att det börjar bli kallare spelar inte mig någon roll. det är bara att dra den hårdare runt halsen. hoppas er sommar varit fetare än min och att hösten blir min topp detta år. jag är iaf redo för den nu. tror jag.
allmänt | | Kommentera |
Upp