hejdå sverige

 
 
yesterday was the day! när klockan ringde 04:00 klev jag in i badrummet och slängde kallt vatten i ansiktet, tog min väska i ena handen, kudden i den andra och hoppade in i bilen med mor och far. vi kramades länge och grät och allt sånt på arlanda, jag ångrade mig med varenda cell i kroppen men gick ändå genom säkerhetskontrollen. och när jag väl var uppe i luften kände jag inget annat än förväntan. eller jo, nervositet också.
 
 
 
 
 
 
 
 
hej solen vad fin du är.
 
 
 
 
 
flygresan (min första ensam någonsin) gick bättre än förväntat, lyckades somna på en gång och när jag vaknade hörde jag kaptenens röst i högtalarna "vi landar om cirka femton minuter, vänligen fäll upp stolarna till normalläge och spänn fast era säkerhetsbälten". efter en lång lång lång väntan i zürich konkade jag upp alla femtioelva (läs: tre plus skidbag) väskor och glodde på den sjukaste av utsikter hela resan.
 
 
 
 
 
 
 
 
nu: framme i st. anton. hemma. äntligen. gick en promenad in till byn igår och handlade middag + frukost, ångrar idag att jag inte handlade lite mer grejor men blev så långt att bära. idag har jag varit en kortis på framtida arbetsplats, bekantat mig med de grannar som flyttat in i personalhuset och packat om väskan, för imorgon bär det av till palma för sol och sånt. men mest jobb-info och någon slags kick-off. spännande!
 
 
 
 
 
hej här bor jag! välkomna in till mig!
(och mina två roomies som inte kommit hit ännu, bara en ensam väska och ett par pjäxor på golvet som ni ser)
 
 
 
 
 
 
 
 
lille köksdelen med glasruta så man ser in i ett av sovrummen där bakom. på spisen står en yoghurt och tomater som jag köpte igår, perrrrrfekta tomater som blev helt förstörda eftersom jag råkade ställa in kylen på för låg temperatur så de frös :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
mitt rum!! visar väl egentligen det ända viktiga atm, dvs utsikten, men det är väldigt kalt och så just nu. ska försöka få tag på en ljusslinga så det blir lite mysigare!! hade tänkt sätta upp foton på väggen över sängen också men de hade jag glömt hemma :'(
 
 
 
 
 
 
 
 
lite av vardagsrummet/allrummet? med dösköna fåtöljer och (!) vinylspelare (!)
 
 
 
 
 
 
 
 
mera utsikt<3 !!
 
 
 
 
 
 
 
 
och till sist: en av spotlightsen (de heter väl så?) har en färgad lampa<3 gillar discofeelingen.
 
det var alles för den här gången, nu ska jag ta sällskap med grannarna in till stan för lite skitsnack och öl. puss ta hand om er
allmänt | |
Upp