lägesuppdatering och lite solrosor

 
 
Nån gång i Augusti var jag med Fessan på denna lilla "solrosäng" i närheten av mig. Njöt av fina blommor och solsken och passade på att knäppa lite bilder. Tycker det blev fint så här kommer lite, kombinerat med lite sånt som hänt på sistone.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och mamma var ju på minisemester/terapihelg (hehe kanske bara jag som skulle kalla det terapihelg men ja det stämmer väldigt bra för min del så) i Tunarp en helg i början av September. Klappade och pysslade om pållar, red två pass om dagen, åt långa luncher och somnade tidigt om kvällarna. Så himla bra för min kaosiga själ just nu, det var verkligen precis vad som behövdes. Få landa lite i en ny lugn och framförallt TYST miljö. Wow vad tyst det kan bli så fort man kommer iväg från stan. Sådär tyst att det nästan gör ont i öronen. Skulle behöva lyssna på sån tystnad oftare.
 
 
 
 
 
Tre dagar senare packade vi bilen full igen med nu leriga skor, halvfuktiga kläder och halvtom kylväska. Kändes lite jobbigt att åka hemåt igen, vänjer mig så fort vid den där livsstilen då den ligger nära hjärtat sen länge tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
 
(kolla vad drömmig hon e<3)
 
Jag har även spenderat en helg i Västerås med Bianca och Ellen. Blandat drinkar och druckit upp dom, blivit bjuden på snittar och mörk choklad med havssalt, ätit lyxmiddag på restaurang (spenat/ricotta ravioli med tryffelsås och svamp mmhm vill äta varje dag), ätit mindre lyxig lunch på uteservering, legat i Biancas säng och skrattat så vi grät och fick ont i både magar och smilegropar, svurit över alkohol och tyckt lite synd om oss själva, haft en dare-night (rekommenderas herregud) och dansat tills jag ärligt talat blev lite yr i mössan. Tack tjejer för att jag får ha så jäkla kul med er. Nu är Bianca på Bali för lyxpluggande och när hon kommer hem har jag lämnat Sverige för ett halvår framåt. Dålig tajming va.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hann fylla 22 år där mot slutet av September, närmare bestämt den 19. Spenderade min födelsedagskväll på hästryggen och stannade lite längre efter lektionen för att ta vara på lite extra mys-med-fyrbenting-tid. Sen ska man ju som bekant fira sin födelsedag lite så jag tog med mina bästa vänner till en kinarestaurang följt av babbel och billig blasköl på Retro. Perfekt lagomt firande. Dagen efter bjöd Fessan mig på bio :') Fick sitta o dregla över Dylan O'Brien i två timmar man tackar :')
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var väl det mest spännande som hänt (elr nej men det tar vi i ett annat inlägg hehe) egentligen. Flänger runt mycket nu samtidigt som jag jobbar mycket och panikar mycket över packlistor och kommande äventyr. Hänger mycket med Gustaf och Fessan och familjen och är otroligt saknig jämt. Jobbigt det där när det är lite pissigt men man inte kan göra något åt det. NÅVÄL sånt går ju över med tiden det vet vi alla. Känner att jag börjar svamla lite nu så jag bestämmer att vi avslutar här.
 
puss hörs snart lovar
allmänt | |
Upp