senaste tiden

hej på er. det har hänt så mycket sen sist, vet inte riktigt hur jag ska börja. sitter just nu vid köksbordet i lägenheten. det snöar utanför mitt fönster, stora mjuka flingor. idag ska det ha fallit nästan en och en halv meter här, det är rätt sjukt ändå. lite då och då rasslar det till av barr som lämnar granens grenar för att istället lägga sig på golvet och samla damm. jag har handlat grejor för mina två lediga dagar som kommer nu, men inte lagt in något i kylen ännu. vilar hakan mot knäna när jag skriver och funderar lite över vart jag vill komma med detta. vet ni vad, jag slänger in lite bilder här och gör en årssammanfattning i ett annat inlägg. det har ju trots allt hunnit bli nytt år nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
åkte till mallorca med jobbet för kick-off/konferens/utflykter/sol/mat och njöt i tre dagar. fullproppad med ny info och en mätt mage senare landade vi i st anton igen och allvaret började på riktigt.
 
 
 
 
 
 
upp i backen! liftarna har öppnat!!
 
 
 
 
en promenad hem från jobbet
 
 
 
 
 
 
ringde till mamma och sa "kan du snälla skicka ner en ljusslinga, känner mig inte så hemma här", och fem dagar senare fick jag post. bästa mamma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
har druckit fler cappuccinos än jag kan räkna till och hela december levde jag på olika bowls och plockmat (+ choklad). nöjd.
 

 
 
 
 
 
 
har varit med om värre dagar och fulare solnedgångar må jag säga. dumt att klaga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
har firat jul också :-) plus att jag o mina två roomies (lina+amy) betalade en slant till "kommunen", snodde med oss en såg från jobbet och sågade ner vår egna julgran<3 som vi sen tog med oss på bussen. mvh nöjda svenskar+britt
 
 
 
 
 
 
gick till frisören och klippte+slingade håret. gölligt va? och hittade ett väldigt bra läppstift. kalla mig noora
 
 
 
 
nyår! dricka bubbel på hotellterassen! glo på fyrverkerier! sen ut o dansa! mmmh ja!
 
 
 
 
 
 
åkte till innsbruck med amy en morgon och köpte! den! snyggaste! vinterjackan! i! historien! tack amy för att du övertalade mig och tack mig själv för att du e lättövertalad
 
 
 
 
mmmmmmhhhhmm eftermiddagssol o nydukade bord. perfektionisten inom mig har aldrig tidigare varit så nöjd.
 
 
 
 
 
 
 
 
och sist men inte minst har jag träffat tre asgölliga svenska tjejor här som jag drog på utflykt med för två veckor sedan ungefär. vi packade ryggsäckarna med mackor, vatten, choklad, cola (endast jag men ok), te och annat nödvändigt och tog oss längst bort i systemet och tillbaka. halva dagen var succé och glada fejs, resten mest kalla tår och dålig sikt. aldrig varit så värda en afterski.
 
det var alles för nu. poss
allmänt | |
Upp